Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Colo Skincare natúrkozmetikai termékcsalád - Interjú Bartha Csillával, a márka megálmodójával I.

Colo Skincare natúrkozmetikai termékcsalád - Interjú Bartha Csillával, a márka megálmodójával I.

Mint tudjátok, a Beautyca webáruház kizárólag magyar kozmetikai és aromaterápiás márkák termékeit kínálja. A magyar kozmetikai piac egyre bővül, számtalan kozmetikai családból választhatnak azok, akik számára fontos a tudatos bőrápolás. Az egyik kiváló márka a Colo Skincare, amely  prémium, természetes összetevőkből készült bőrápolási termékeket kínál.

Alább a márka megálmodójával, Bartha Csillával olvashattok egy interjút, aki szenvedélyesen hisz a bőrápolás és a természetes összetevők erejében. Mesélt nekünk a márka alapításának hátteréről, a termékek fejlesztésének folyamatáról, és arról, hogyan sikerült a Colo Skincare márkának kiemelkedni a piacon. A beszélgetés során betekintést nyertünk Csilla személyes motivációiba is, és megtudhattuk, hogyan tudják a legújabb tudományos eredményeket ötvözni a hagyományos, természetes összetevőkkel.

 

 

A Colo márkáról beszélgetünk, de mielőtt rátérnénk a márkára, mesélj egy kicsit magadról! Picit a szakmai hátteredről és a korábbi szakmai tapasztalataidról – milyen út vezetett egészen addig, hogy megszületett a Colo márka ötlete?

Mint nőt mindig is érdekelt a szépségápolás és az egészségtudatos élet. Sokszor belefutottam abba, hogy ajánlásra, reklám hatására vettem meg egy egy kozmetikumot. Többtől vagy kipirosodott a bőröm, vagy úgy éreztem, hogy a krém alatt nem kap levegőt. Egy idő után elkezdett foglalkoztatni az összetevők listája. Ekkor jöttem rá, hogy mennyire nem mindegy, hogy milyen krémet kenünk a bőrünkre. Több mint 25 éve nem eszem húst, és nagyon fontos számomra az egészségtudatosság. Elkezdtem a gyógynövényekkel mélyebben foglalkozni, és már több mint 20 évvel ezelőtt elkészítettem egyszerű olajokból az első natúr kozmetikumomat. Majd egyre többet szerettem volna megtanulni a krémekről, ezért elvégeztem több krémkeverési kurzust, itthon és külföldön. És hogy a bőrről is minél többet megtudjak, elvégeztem az OKJ-s kozmetikus sulit is. Végül egyre jobban beszippantott ez a világ, és ami hobbinak indult végül szerelem lett, majd vállalkozás. 

Nehéz kívülről megítélni, hogy egy márka mennyire sikeres, de a Colo bizonyára kiérdemelte már ezt a jelzőt. Itt ez a gyönyörű termékcsalád, egyre bővül a palettátok. Hány év munkája van ebben, és mennyire volt rögös az út idáig?

10 évvel ezelőtt indult az értékesítés, de előtte még 2-4 év telt el a tanulással képzéssel, engedélyeztetésekkel, fejlesztésekkel stb. Imádok új hatóanyagot felkutatni és kipróbálni, mert az elmúlt évek alatt is rengeteget fejlődött a natúr szépségápolás.
Nőként tudom, hogy mennyire nincs senkinek ideje arra, hogy 8-10 lépéses rutinból álljon a bőrápolása. Ezért praktikus, extra magas hatóanyagtartalmú, tényleg működő termékeket raktunk össze, olyanokat, amiket én is naponta használnék, és amivel egyszerre több dologra is hathatunk. 

Mesélj kicsit magáról a Colo-ról! Milyen főbb termékcsoportok találhatók a márkán belül? Milyen bőrtípusok és bőrproblémák azok, amelyeket leginkább megcéloztok a termékeitekkel? Mit tükröz a márkanév?

A termékcsaládunk nevét a latin nyelvből merítettük, a colo jelentése ápol, gondoz. Ez egyben a filozófiánk is: fontos, hogy a bőröd ép és egészséges legyen. Mi ehhez szeretnék mindent segítséget megadni.

Rengetegen szenvednek érzékenységtől és bőrproblémától. Azt a célt tűztem ki, hogy segítsek mindenkinek, aki bármilyen bőrérzékenységtől szenved. Ezért alapvetően olyan termékeink vannak, amiket az érzékeny bőrűek is kompromisszum nélkül használhatnak. A termékeinkből full rutint fel tud bárki építeni az otthoni bőrápoláshoz, még akkor is, ha nem érzékeny a bőre, de szeretné megelőzni a ráncok kialakulását.

A kozmetikumokban, különösen a szérumokban, bizonyos hatóanyagok sokak számára ismeretlenek. Hogyan foglalnád össze, mik a legfontosabb, legkülönlegesebb hatóanyagok a termékeitekben, és mire jók? Vannak "slágertermékeitek" vagy sláger összetevők, amiket a leginkább keresnek?

Több mint 370 féle növényi kivonattal, bio magolajjal és hatóanyagokkal dolgozunk, így mindet felsorolni szinte lehetetlen lenne :)
Imádom az új növényi kivonatokat, amiket már a XXI századi technológiákkal készítettek, például algából. Csak olyanokat használunk, melyekről van hivatalos kutatási anyag, így tényleg azt tudják, amit írunk rólunk. De hogy kiragadjak pár kedvenc összetevőt:

Sláger most a bakuchiol, amit természetes retinolnak is hívnak. A szintetikus retinolt - bár elég népszerű - kismamák, vagy érzékeny bőrűek nem használhatják, mert irritációt okoz. Viszont a bakuchiol ugyanazt az anti ageing hatást tudja, csak irritáció nélkül. Büszke vagyok rá, hogy mi ezt az összetevőt már több mint 7 éve használjuk, viszont a natúr termékeknél más cégek még csak most kezdik bevezetni :) Ezt a szuper hatóanyagot találhatjátok meg a szemkörnyékápolóban és a lifting szérumunkban is. Illetve hamarosan érkezik egy másik szuper szérum is…

Divatos most a C-vitamin is, ami szuper antioxidáns, és látványosan javítja a bőr állapotát. Üdébbé és egyenletesebbé teszi. Viszont nem mindegy itt sem, hogy milyen terméket emelsz le a polcról. A legtöbb olcsó C-vitamin szérumban aszkorbinsav van, ami fény, hő és oxigén hatására lebomlik, így a megvásárolt C-vitamin szérum egy idő után hatástalan lesz. Ráadásul a legtöbb szérum vizes bázisú. A mi C-vitamin szérumunk azért különleges, mert 4 olyan C-vitamin származékot mixeltünk a szérumba, ami stabil, az utolsó cseppig hatékony, illetve mivel tej állagú, ezért mélyebbre be tud szívódni, így sokkal hatékonyabb, mint a csak vizes társaik. 

Honnan szerzitek be az alapanyagokat? Nálatok is több termék rendelkezik a legmagasabb minőségű ECOCERT minősítésű összetevővel. 

Nagyon fontos számunkra, hogy kristálytiszta hatóanyagokkal, növényi kivonatokkal dolgozzunk, ezért minden összetevőnket megbízható forrásból, Nyugat-Európából szerezzük be. Az alapanyagaink legtöbbje Ecocert minősítésű, de van Nature és Cosmos is. 

Ezenkívül az alapanyagoknál az is fontos, hogy mit tud, nem csak a neve. Ott van például a hialuronsav. Azt gondolhatnád, hogy hialuronsav és hialuronsav között nincs különbség, pedig de! Van különbség a molekula méretében is és a minőségében is. Mi például többféle méretűt használunk, pont azért, hogy hatékonyabban fel tudjon szívódni, illetve prémium minőségűt, aminél pár gramm is több százezer forintba kerül, míg az olcsóbb származékok filléres tételek. És mindkettőt az INCI szerint hialuronsavnak hívják...És nem nehéz kitalálni, hogy melyik tud hatékonyan beépülni a bőrbe…

Egyre elterjedtebbek nálunk is a "clean beauty" jelszavak, egyre nagyobb hangsúlyt kap a tudatosság a kozmetikumok használatában. Mi a saját tapasztalatotok? Növekszik a kozmetikumot vásárlók azon köre, akik keresik ezeket a minőségi megoldásokat? Mit tanultok a saját vásárlóitoktól? Hogyan látod, nálunk a natúrkozmetikumok elfoglalták már az őket megillető helyet a hagyományos kozmetikumok mellett?

Az elmúlt 10 évben sokat fejlődött a bőrápolási tudatosság. A nők egyre jobban odafigyelnek erre, és persze egyre népszerűbbek a natúr kozmetikumok is. Ebben az is szerepet játszik, hogy az alapanyagok előállítása is nagy fejlődésen ment át. Míg 20 évvel ezelőtt csak magolajokat és pár macerátumot tudtunk használni mint natúr kozmetikum, amik ráadásul büdösek is voltak, addig napjainkban már nagyon sok innovatív növényi kivonattal ápolhatjuk a bőrünket. És ezek tényleg működhetnek is, ha megfelelő arányokban és megfelelő szinergiában van a termékben.

A vásárlók is egyre tudatosabbak, egyre több infóval rendelkeznek, és tényleg keresik a vegyszermentes megoldásokat.

Neked van kedvenc COLO terméked? Olyan, amelyikre a legbüszkébb vagy, vagy amelyik mindig megtalálható a polcodon?

Húú, nagyon sok van :) Mind nagyon szeretem. De ha muszáj mondanom valamit, mondok hármat: A kedvenc a C-vitamin szérum, ami a piacon egyedülálló 4 féle C-vitamin formulából készül. Korábban már beszéltem róla.

A másik kedvenc az extrán egyedi golyós deonk, ami tényleg működik. Ami szódabikarbóna mentes, ami természetesen natúr, és tényleg semlegesíti a szagokat, még az extrán izzadékony férfiaknál is működik. A legtöbb natúr deo csak elfedi a szagokat a hozzáadott illatokkal. A miénk semlegesíti azokat :)

De mondhatnám az arctejeinket is. A legtöbb nőtől azt hallom, hogy az arclemosás után húzódik a bőrük. Ez az extrém erős tenzideknek köszönhető. Nem kell, hogy így legyen, sőt a bőröd barrierjének nem is tesz jót. Az agyagos lemosóink egy flakonban mindent tudnak, amit kell: könnyen leszedik még a sminket is, és a pórusokat is tökéletesen kitisztítják. A dupla lemosást is elvégezheted ezzel az egy flakonnal. Így nem csak helyet spórolsz a polcon, de kevesebb műanyagot is termelsz.

Kedvenc még a BHA-s ( zöld) tonikunk is, amit kifejezetten kombinált, könnyen zsírosodó bőrre fejlesztettünk. Tudom, hogy nagyon sokan szenvednek a mitesszerektől, erre ad tökéletes megoldást ez a tonik. Különlegessége a természetes, fekete fűzfakéregből nyert BHA, ami ugyan szalicilsav, az inci szerint, és ugyanazokat tudja, mint a szintetikus verziója: hámlasztó, antimikrobiális és pattanásellenes hatóanyag, és tökéletesen oldja a mitesszereket is. És ami fontos, nem érzékenyít, mint a szintetikus verziója.

....

A folytatásban majd olvashatsz még arról, hogyan éri el a Colo Skincare, hogy kitűnjön a nemzetközi márkák és tömegtermékek mellett, mi az, ami valóban különlegessé teszi termékeiket a piacon, valamint Csilla részletesen mesél a márka fejlődéséről, a személyre szabott bőrápolás fontosságáról és arról, hogyan vált a Colo a magyar natúrkozmetikumok egyik kiemelkedő szereplőjévé. Emellett elárulja, hogy mik a jövőbeli terveik, és milyen új termékekkel bővül a márka kínálata a közeljövőben.

ADDIG IS, VÁLOGASS ALÁBB COLO TERMÉKEK KÖZÜL!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: magyar kozmetikai márka

Kapcsolódó tartalmak

Az oldal tetejére